Alba-academie verrast zichzelf.
Het credo van Alba-Academie is ‘De verrassende kijk op leiderschap en coaching’. Met een score van 9.8 op de tweejaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van CEDEO, verrast Alba-academie zichzelf. Op 19 februari jl. ontving Suzanne Smeenge, directeur-eigenaar van Alba-academie, de Cedeo-erkenning Open bedrijfsopleidingen uit handen van Nathalie de Bok, Adviseur bij Cedeo.
Tijdens het klanttevredenheidsonderzoek heeft Cedeo studenten (respondenten) benadert met een aantal gerichte vragen over hun ervaringen met Alba-academie. Die vragen gaan over de samenwerkingsrelatie, de dienstverlening en de prestaties van Alba-academie. Centraal daarbij staat de vraag in hoeverre het instituut erin is geslaagd de gewekte verwachtingen en gedane beloften daadwerkelijk waar te maken.
De opstellers van het rapport schrijven dat respondenten uitzonderlijk tevreden zijn met de opleiding en de samenwerking met het instituut, en dat de persoonlijke benadering en de expertise van de trainers centraal staan in de lofzang.
Bij de evaluatie van de uitvoering van de opleidingen, springen enkele kernpunten eruit:
- de veilige leeromgeving;
- de praktische relevantie van de opleiding;
- de nadruk op persoonlijke ontwikkeling.
Wat als volgt door de respondenten is verwoord:
“De sleutel tot mijn tevredenheid ligt bij de trainers, die met hun persoonlijke begeleiding echt het verschil maken”.
“De trainers excelleren in hun persoonlijke betrokkenheid; je voelt je echt deel van een hechte gemeenschap”.
“Hun benadering van teamcoaching is werkelijk ongeëvenaard, een perfecte balans tussen kwaliteit en kosten”.
“Ze hebben mijn loopbaan getransformeerd, mij een vliegende start gegeven en mij als coach op de kaart gezet”.
Daarnaast worden het gastvrouwschap, de kwaliteit van de lunch, de algehele prijs-kwaliteitverhouding, het relatiebeheer, de intake, het lesmateriaal, de accommodatie én het gratis parkeren, door de respondenten als zeer sterke punten van Alba-academie gezien.
De 9.8 is een prachtig cijfer, waarbij het onze uitdaging is om dat over twee jaar te evenaren. Maar het liefst willen we dat overtreffen. Er is immers altijd ruimte voor verbetering.
Leave A Comment